Waarschijnlijk groter dan elk type oplossingsindustrie, is er een gapend onderscheid tussen de beste vastgoedfirma en ook de meest vreselijke, en zelfs “de rest”.

Gedurende de boom die leidde tot het hoogtepunt van 2007, bleek dat contant geld heel gemakkelijk in de sector kwam. Normen werden meestal verlaagd, er was weinig effectieve zelfregulering in de industrie en bij het grote publiek, begrijpelijkerwijs had weinig zelfvertrouwen.

Daarna kwam het Global Financial Dilemma, tweede en derde niveau instortende kredietinstellingen, sommige vooraanstaande reguliere banken ontdekten dat hun afhankelijkheid van financiering tot hun ineenstorting leidde, terwijl de markt haar gouden gloed onroerend goed agentschappen verloor. Degenen die de diensten van een onroerend goed nodig hadden, wisten dat ze problemen hadden en waren uiteindelijk kritisch bij hun selectie.

Tegelijkertijd heeft de federale overheid actie ondernomen en een extern bedrijf opgezet om de normen te beheren. De Real Estate Agency Authority is ontwikkeld in Nieuw-Zeeland en biedt een systeem voor het grote publiek om problemen te veroorzaken, waarbij ze zelfvertrouwen zouden hebben dat onafhankelijk onderzoek en ook passende disciplinaire maatregelen zeker zouden optreden.

Na de GFC hebben verschillende makelaars gestreden om winst te blijven maken met veel deuren sluiten. Anderen, met name degenen die altijd hoge ethische criteria hebben nageleefd en die ook de principes van dienstverlening waarderen, hebben hun marktaandeel in een dalende volumemarkt vergroot.

Dus wat moet een potentiële verkoper zoeken bij het kiezen van een onroerend goedbedrijf om de verkoopprijs te verhogen van, wat mogelijk is, hun waardevolle bezit?

  • Gebruik eerst de ervaring van anderen, die het leeuwendeel van de regionale markt hebben. Wat beweren eerdere klanten van de Realty Agency door middel van getuigenissen?
  • Hoeveel tijd heeft het bureau in het gebied gewerkt en ook wat is het verloop of de omzet van verkopers? Grote bedrijven houden goede individuen.
  • Wat is het werkplekprofiel in de Nieuw-Zeelandse Herald en ook lokale media en heeft het ook een fysieke aanwezigheid van topkwaliteit met een werkplek in het hart van het gebied – het werkplekvenster blijft van vitaal belang.

Elk vastgoedbedrijf heeft zijn kantoorplannen en behandelingen (of heeft deze niet). Vraag welke procedures er nog in het gebied zijn om de individuele vastgoedverkoper te laten profiteren – zowel de manager als specifieke verkopers moeten hierover zeer duidelijk zijn.